Hvad kan man med MitNyborgKommune?

MitNyborgKommune er en platform, hvor forældre og børneinstitutioner kan dele informationer om børnene i ord og billeder i et lukket miljø, som nogen også kender fra ”skoleintra”.

Hvad kan man med MitNyborgKommune?

En dag i daginstitutionen byder på mange sjove og spændende oplevelser. I MitNyborgKommune kan forældre og børn nu sammen se billeder fra dagligdagen i institutionen og snakke om oplevelserne i fred og ro derhjemme. Forældrene kan også med få klik opdatere deres kontaktoplysninger, barnets vaccinationskort og andre grundoplysninger.

Forældrene kan melde ferie og fravær, fortælle institutionen hvem der henter, melde sig til arrangementer, finde kontaktnumre på de andre forældre og meget mere. Samtidig er det nemt for både forældre og institution at kommunikere om alt fra sutter og sommerferie til vanter og vikarer.

Få en e-mail eller SMS, når der er nyt i institutionen

Du kan få daglig advisering om nyheder, f.eks. nye billeder eller dagbog, på e-mail. Du tilmelder dig denne Nem besked - Advisering til institutioner i MitNyborgKommune på fanen med dit eget navn. Kryds det af som du gerne vil adviseres om, indtast din e-mail adresse og tryk på opdatér. Hvis du også gerne vil have besked på SMS, skal du indtaste dit mobilnummer i boksen NemBesked, som du ligeledes finder på Person data fanen.

Hvordan får du adgang til MitNyborgKommune?

Du finder fanerne med information og kommunikation med institutionen under dit barns navn i MitNyborgKommune.

Gå ind på www.mitnyborgkommune.dk

Sådan gør du - med NemID

  1. Gå ind på MitNyborgKommune og indtast Bruger-id og adgangskode og følg herefter instrukserne på skærmen.
    www.mitnyborgkommune.dk
  2. MitNyborgKommune åbner, og du kan se dine faner med dig selv, din nærmeste familie, og din NemKalender.

Hvis du ikke kan logge på med NemID første gang, du forsøger

Hvis du oplever problemer med at logge på fx MitNyborgKommune eller skat.dk første gang, du forsøger, kan det skyldes, at din NemID kun virker til din Netbank. Din NemID skal nemlig have det, der hedder et OCES certifikat, hvis din NemID også skal virke til de offentlige tjenester.

Du kan tjekke om din NemID har OCES ved at gøre følgende:

  • Besøg hjemmesiden www.nemid.nu
  • Klik på Bestil NemID til private (også selvom du allerede har en NemID)
  • Klik på Bestil med kørekort eller pas og udfyld herefter felterne, bl.a. dit pas- eller kørekortnummer
  • Acceptér bestillingen ved at trykke Næste/Ok
  • Hvis du IKKE havde OCES i forvejen, vil du nu blive spurgt, om du vil tilknytte bestillingen til eksisterende NemID? Dette skal du acceptere.

Hvis problemet skyldes manglende OECS, vil din NemID nu også virke til de offentlige tjenester. Du kan teste det ved fx at logge på MitNyborgKommune. Hvis du i forvejen havde OCES tilknyttet din NemID, vil du få denne besked: Du har allerede NemID.

Hvis din NemID stadig ikke virker til de offentlige tjenester, kan du søge hjælp hos NemID Support på tlf. 8030 7050.

NemID

MitNyborgKommune er sikret med NemID, som du kan bestille online hos DanID. Du kan også få udleveret en NemID i Borgerservice. Husk at medbringe pas eller kørekort, når du skal have en NemID.

Sidst opdateret 24. april 2015