Bygnings- og Boligregistret (BBR)

Bygnings- og Boligregistret indeholder oplysninger om alle ejendomme i landet. Oplysningerne omfatter bygningsforhold, bolig- og erhvervsforhold.

I Nyborg Kommune vedligeholdes Bygnings- og Boligregistret i Teknik- og Miljøafdelingen, men det er boligejerens pligt at sørge for, at vi har de rette oplysninger.

Ret din BBR

Vil du se eller rette din BBR-meddelelse.

Alle husejere får en BBR-meddelelse ved køb af en ejendom. En BBR-meddelelse giver oplysninger om de bygninger der findes på din ejendom.

BBR-Meddelelsen kan hentes her 

Hvis du søger og får byggetilladelse til ombygning eller nybyggeri, vil du ved byggesagens afslutning få en ny BBR-meddelelse.

Har du rettelser til din BBR, kan du foretage disse i den nye digitale løsning "Ret BBR".

Grundet travlhed i afdelingen, må der forventes en længere sagsbehandlingstid.

Foretag dine rettelser i Ret BBR her

Inden dine rettelser/ændringer fremgår af BBR-meddelelsen, skal de godkendes af Byggesag. Byggesag kan kontaktes på byggesag@nyborg.dk.

Erhvervsejendomme i BBR

Læs om registrering af erhvervsejendomme i BBR her

Se dine BBR-oplysninger

Der sendes reviderede BBR-meddelelser, når en ejendom skifter ejer, eller når der er gennemført bygningsændringer, og byggesagen afsluttes. Som ejer af en ejendom kan du også få en BBR-meddelelse ved at henvende dig til Teknik- og Miljøafdelingen. Med digital signatur kan du desuden få adgang til oplysningerne om din ejendom på Erhvervs- og Byggestyrelsens offentlige informationsserver (OIS).

Den offentlige informationsserver - din genvej til ejendomsdata

Sidst opdateret 06. juni 2018