Hvis du har mistet dit arbejde

Når du er ledig på arbejdsmarkedet skal du som det første tilmelde dig i jobcentret uanset om du skal modtage dagpenge fra en a-kasse eller søger kontanthjælp via kommunen.

Tilmeld Jobcentret

Den første dag, du er uden job, skal du melde dig ledig. Hvis du er medlem af en a-kasse, kan du melde dig som ledig i Jobcenter Nyborg via hjemmesiden Jobnet.dk. Du kan også tilmelde dig ved personlig henvendelse i Jobcentret. Du kan ikke tilmelde dig over telefonen.

Tilmeld jobcenter via www.jobnet.dk (åbner i nyt vindue) 

Læg CV på Jobnet

Du skal nu i gang eller videre med at søge job. Du skal derfor så hurtigt som muligt, og senest en måned efter, at du har meldt dig ledig, udarbejde et CV. Et CV er en beskrivelse af din erfaring, uddannelse, personlige kompetencer mv. Dit CV skal lægges ind i Jobcentrets landsdækkende database, jobbanken på Jobnet.

Opret CV på www.jobnet.dk (åbner i nyt vindue) 

Links til jobsøgere

På Jobnet kan du også finde links til forskellige job- og CV-banker, som kan være en hjælp, når du søger job.

Links til jobsøgere (åbner i nyt vindue)

Flere oplysninger

Du kan få flere oplysninger på jobnet.dk eller i Jobcenter Nyborg. Din a-kasse kan svare på spørgsmål om dagpenge og rådighedsregler.

Jobnet.dk (åbner i nyt vindue)
Arbejdsskadestyrelsens oversigt over a-kasser i Danmark (åbner i nyt vindue)

Sidst opdateret 01. september 2016