Elektronisk fakturering

Leverer din virksomhed varer eller ydelser til Nyborg Kommune eller andre offentlige myndigheder? Så skal du sende regningen som en elektronisk faktura via NemHandel.

Alle private og offentlige virksomheder, der handler med det offentlige, skal sende elektroniske regninger. En elektronisk regning er en regning, som kan læses direkte af det offentliges økonomisystem. En elektronisk regning er derfor ikke et Word-dokument eller en pdf-fil.    

Hvad er NemHandel?

NemHandel består af et fakturaformat, OIOUBL, der er en måde at sende faktura direkte over internettet. Ved hjælp af en samling internetstandarter kaldet OIORASP, kan du gratis sende fakturaer direkte til dine offentlige kunder fra din egen computer.

Sådan benytter du NemHandel

Du kan gratis sende fakturaer ved hjælp af NemHandel til alle offentlige myndigheder og institutioner. Hvis du ikke allerede er i gang med at sende NemHandelsfakturaer til dine kunder i det offentlige, er der flere muligheder for at komme i gang:

  • Har din virksomhed et økonomisystem? Så forhør dig hos din it-leverandør om dit system allerede har indbygget NemHandel, eller hvornår det bliver muligt at opgradere til en ny systemversion med NemHandel.
  • Har du et økonomisystem, som kan skabe NemHandelsfakturaer, men ikke har indbygget forsendelse, kan du finde en oversigt over udbydere af NemHandelsprogrammer på nedenstående link.

    Du kan evt. downloade Nemhandelsprogrammet på www.nemhandel.dk
  • Har du ikke et økonomisystem, kan du sende NemHandelsfaktura via fakturaportaler på internettet. 

Brug evt. den gratis fakturablanket på www.virk.dk

Sidst opdateret 17. oktober 2018