Nyhed, tilføjet 31. mar. 2022

Ventetid på hjælp til MitID

Overflytning til MitID giver lang ventetid i Borgerservice.

Alle borgere skal i den kommende tid skifte deres NemID ud med det nye MitID, som er en sikrere digital løsning.

Mange borgere henvender sig lige nu i Borgerservice for at få hjælp til MitId. Det betyder, at Nyborg Kommunes Borgerservice i øjeblikket har rigtig lang ventetid, når du ringer på tlf. 6333 8000 for at bestille en tid.

Vi arbejder på højtryk på at sænke ventetiden. Vi har for eksempel udvidet åbningstiden for at følge med, og vi arbejder hele tiden på at finde løsninger, så vi løbende kan finde nye tider.

Vi forstår godt, det er frustrerende, men vi arbejder, så hurtigt vi overhovedet kan.

Kontakt eventuelt din bank

Hvis du ikke kan få en tid inden for 30 dage, kan du ringe til din bank og bede om udsættelse af overgangen fra NemID til MitID.

Kontakt MitID support

Du kan få hjælp ved at kontakte MitID support på tlf. 3398 0010 eller skrive til dem via mitid.dk 

Skal du have hjælp til MitID i Borgerservice

Har du fået en tid til hjælp til MitID i Borgservice, skal du huske at medbringe gyldig legitimation og svare på et antal spørgsmål om dig selv (hentet fra CPR-registreret) - eller medbringe et vidne, der kan bekræfte, at du er dig. Hvis du IKKE har gyldig billedlegitimation, skal du medbringe sundhedskort SAMT dåbs- eller navneattest eller bopælsattest. Og husk endelig dine forskellige koder til NemID og mail.