Nedtagning af valgplakater

Her kan du se Nyborg Kommunes procedure for nedtagning af valgplaketer.

  • Valgplakater sat op før det er tilladt pilles ned uden varsel, og regning sendes efter valget (må opsættes fra kl. 12 den fjerde lørdag inden valgdagen)
  • Genstande der er fæstnet i jorden fx spyd, pind, strop mv. fjernes uden varsel og regning sendes efter valget.
  • Valgplakater der er til fare for trafiksikkerheden pilles ned uden varsel, og regning sendes efter valget.
  • Valgplakater der er opsat i strid med loven skal nedtages, eller ophængningen bringes i orden, inden for 24 timer efter meddelt påbud. Påbuddet sendes til e-mail på valgplakat.
  • Alle valgplakater der nedtages, eller sendes påbud om, registreres med billede og lokation.
  • Valgplakater der stadig hænger oppe 8 dage efter, ved døgnets afslutning, pilles ned uden varsel og regning sendes.
  • Der sendes en samlet regning på de nedtagne valgplakater efter valget. Der sendes både regning på dem der er sendt påbud omkring, og dem der er nedtaget uden varsel. Prisen pr. valgplakat følger vejdirektoratets priser, i 2021 var det 550kr. Regningen sendes til den person hvis navn og
    nummer fremgår af plakaten.
  • Efter valget skriver vejmyndigheden ud til ejerne af valgplakaterne, for at anmode om at valgplakaterne bliver hentet. Valgplakater der ikke er afhentet 6 måneder efter valget, bliver destrueret uden varsel.

Kontakt os

Har du spørgsmål til nedtagning af valgplakater i Nyborg Kommune?

Byrådssekretariat
Torvet 1 - 5800 Nyborg

Åbnings- og telefontider