Du kan læse mere om, hvordan du søger om hjemmehjælp, hvilke opgaver du kan få hjælp til og andre forhold omkring hjemmehjælp nedenfor.
Når du søger om hjemmehjælp, vil du som udgangspunkt få tilbudt et rehabiliteringsforløb, hvor du gennem træning, vejledning og afprøvning af hjælpemidler får afklaret, hvad du selv kan udføre, og hvad du har behov for støtte til.
Hvis du har akut behov for hjælp til personlig pleje, iværksættes det med det samme.
Har du brug for hjemmepleje, skal du kontakte visitationen.
Søg om hjemmepleje
Kontakt
Sundhed og Ældre
Visitation og Hjælpemidler
Nørrevoldgade 14
5800 Nyborg
Mail: visitationen@nyborg.dk
Mandag - fredag mellem kl. 10-12 på tlf. 6333 7540.
Generelt om hjemmepleje
Du kan få hjemmehjælp, hvis du har et handicap eller i en periode har været syg og derfor ikke længere har de fysiske eller psykiske færdigheder, du havde tidligere. Afgørelsen om, hvilken hjælp du kan få, træffer din kommune på grundlag af en vurdering af dit behov.
Du kan få hjælp til:
- personlig pleje
- praktiske opgaver i hjemmet
Du kan ansøge kommunen om hjemmehjælp i form af varig hjælp, midlertidig hjælp eller som lejlighedsvis aflastning. Du kan få hjælp uanset om du bor alene, i eget hus, i bofællesskab, i plejebolig eller andet.
Når du henvender dig til Visitationen med et ønske om hjælp til for eksempel personlig pleje eller praktisk hjælp, vurderer vi din situation og dine udviklingsmuligheder, samt hvad et rehabiliteringsforløb kan indeholde for dig.
Sammen med dig sættes der mål og delmål for rehabiliteringsforløbet. Det centrale i dit rehabiliteringsforløb bliver det, som du ønsker at opnå for, at du kan have et sundt, aktivt og værdigt liv. Der fastsættes en tidsramme for opfyldelse af målene. Tidsrammen vil typisk være op til 12 uger.
Du vil i hele forløbet få den nødvendige hjælp og støtte til at udvikle dine færdigheder. Hjælpen vil løbende blive tilpasset din udvikling.
Når rehabiliteringsforløbet er slut, bliver der sammen med dig lavet en vurdering af dine nye færdigheder. Der vil blive lavet en vurdering af, om du kan klare dig selv i hverdagen eller om du har behov for hjemmehjælp til en del af dine opgaver i hverdagen. Hvis du efter rehabiliteringsforløbet ikke kan klare alt i din hverdag, vil du kunne blive visiteret til hjemmehjælp.
Hjemmehjælpen vil altid tage udgangspunkt i dine ressourcer, din mulighed for at blive selvhjulpen igen og dit aktuelle behov for hjælp. Hjælpen skal betragtes som et supplement til det, du selv kan gøre, og hjælperen vil inddrage dig som en aktiv partner i de opgaver, der skal løses.
Hjemmehjælp er forskellige former for hjælp, som din kommune kan hjælpe dig med i dit hjem, hvis du har behov for det. Det kan være til personlig pleje og praktisk hjælp. Personlig pleje er hjælp til personlig hygiejne, at få tøj på, at komme ud af sengen, hjælp til at spise med mere. Praktisk hjælp er hjælp og støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet som for eksempel hjælp til rengøring, tøjvask og indkøb.
Du skal kontakte din kommune for at søge om hjemmehjælp. Det kan du gøre ved at ringe til visitationen i kommunen.
Kommunen vurderer din individuelle og samlede situation og afgør på dette grundlag, hvor meget hjælp du kan få, og om du har brug for at få varig hjælp eller hjælp i en kortere periode. Kommunen skal også overveje muligheden for et tidsafgrænset rehabiliteringsforløb, hvor du får hjælp til at forbedre din funktionsevne. Kommunens afgørelse skal være skriftlig, og den skal indeholde en klagevejledning. Hvis dine behov ændres, skal hjælpen tilsvarende ændres.
Kommunen fastsætter årligt kommunens serviceniveau, som beskrives i en kvalitetsstandard. Her kan du finde generel information om den hjælp, du kan forvente at få i din kommune, hvis du får behov for personlig og praktisk hjælp.
Visitationen behandler din ansøgning om:
- hjælp til personlig pleje og praktiske opgaver i hjemmet.
- madservice.
- ældreboliger.
- plejeboliger.
- orlov/ plejevederlag i forbindelse med pasning af døende.
- orlov i forbindelse med pasning af nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom.
Du kan få flere oplysninger via nedenstående link.
Hvordan bliver min ansøgning behandlet?
Ud fra en samtale med dig og evt. dine pårørende om din situation og ønsker om hjælp, vil en visitator vurdere, hvilken hjælp du kan få. Du vil som udgangspunkt altid få tilbudt hjælpen som et rehabiliteringsforløb.
Hvad indgår i visitators vurdering?
Ved vurdering af dit behov for hjælp vil følgende indgå:
- Dine ønsker for fremtiden.
- Dine personlige ressourcer, behov og udviklingsmuligheder.
- Følgerne af dine svækkelser og eventuelle sygdomme.
- Din boligs indretning.
- Ressourcer i dit netværk og i din husstand.
- Muligheder for træning.
- Dit behov for hjælpemidler.
- Dine muligheder for at anvende velfærdsteknologi.
Når du kontakter Visitationen, kan akut behov for hjælp til personlig pleje blive iværksat med det samme.
På baggrund af en samlet vurdering af dine ønsker om og dit aktuelle behov for hjælp, træffer Visitationen en afgørelse. Afgørelsen tager afsæt i de rammer, der gives af Lov om Social Service og Nyborg Kommunes serviceniveau, der er beskrevet i kvalitetsstandarderne.
Du får et afgørelsesbrev med angivelse af, hvad der er bevilliget. Hvis du får afslag på din ansøgning om hjælp, begrundes afslaget, og der vedlægges en klagevejledning.
Hvis der er behov for hjemmehjælp under dit ophold, er det din hjemkommune, der aftaler hjælpen med Nyborg Kommunes visitatorer. Det er vigtigt, at gældende tidsfrister for aftale om hjemmehjælp under ferieopholdet overholdes.
Hjælp til personlig pleje og praktisk bistand skal bestilles af visitationen i hjemkommunen senest 14 dage inden feriegæstens ankomst ved henvendelse til visitationen, Nyborg Kommune. Feriegæsterne bør derfor henvende sig til hjemkommunen i god tid forud for denne frist.
Ved øvrige spørgsmål kan visitationen, Nyborg Kommune kontaktes alle hverdage mellem kl. 10-12 på tlf. nr. 6333 7540.
Hjælpemidler
Hjælpemidler bevilget af hjemkommunen medbringer man selv. Hjemkommunen kan ved spørgsmål kontakte Hjælpemiddelafdelingen i Nyborg Kommune, alle hverdage mellem kl. 10-12 på tlf. nr. 6333 7471.
Arbejdspladsvurdering (APV)
Når du som borger, er på ferieophold i Nyborg Kommune og har brug for hjælp til enten hjemmeplejen og/eller sygeplejen, bliver dit feriested vores medarbejders arbejdsplads. Det er vigtigt at sikre, at hjælpen ydes sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt. Det kan derfor være nødvendigt for Nyborg Kommune at besigtige og vurdere arbejdspladsforholdene i ferieboligen forud for endeligt tilsagn om hjælpen.
Udarbejdelse af APV sættes i værk af Nyborg Kommune hurtigst muligt efter første henvendelse.
I forbindelse med udarbejde af APV er det feriegæstens ansvar at skaffe Nyborg Kommune adgang til ferieboligen.
Vores personale har tavshedspligt, og de må derfor ikke udtale sig om dig eller om forhold i dit hjem til udenforstående. Hjælperen må heller ikke tale med dig om andre borgere, der modtager hjælp.
Hos Sundhed og Ældre anvender vi et journalsystem, og der bliver oprettet en sag på dig. I din sag noterer vi oplysninger, der er nødvendige for at kunne behandle din sag og for at kunne give dig den nødvendige hjælp. Hvis du bliver indlagt på sygehus, får vi automatisk besked om din indlæggelse, hvorefter sygehuset får besked om den hjælp, du modtager fra Sundhed og Ældre.
Interne tilsyn
I år vil borgeren blive kontaktet telefonisk ift. tilsyn, vi kommer derfor ikke ud og besøger nogen af borgerne.
Eksterne tilsyn
Hvis du er visiteret til hjemmepleje i Nyborg Kommune, har du mulighed for at vælge mellem forskellige hjemmehjælpsleverandører.
Muligheder for frit valg af hjemmepleje
Du kan vælge mellem den kommunale hjemmehjælp og private leverandører. Når der er bevilget hjemmehjælp, vil du få udleveret informationsmateriale om de private leverandører.
Ønsker du at skifte leverandør, skal du henvende dig til visitationen. Der er en måneds opsigelse fra udgangen af måneden ved skift af leverandør. Du har også mulighed for selv at udpege en privat person til at hjælpe dig med den visiterede hjælp. Den valgte person skal godkendes af Nyborg Kommune.
Se dine muligheder i menuen herunder
Du kan vælge Flenco Rengøring A/S som din leverandør af rengøring.
https://www.flenco.dk/
Du kan vælge MiViRen som leverandør af rengøring.
https://mi-vi-ren.dk/
Du kan vælge AD Cleaning som din leverandør af rengøring.
https://www.adcleaning.dk/
Du kan vælge Amanda rengøring og vinduespudsning som leverandør af rengøring.
https://amandaren.dk/
Du kan vælge Danren hjemmeservice som leverandør af rengøring.
https://danrenhjemmeservice.dk/
Du kan vælge Serviceteam Nyborg som leverandør af rengøring.
Link: pjece
Du kan også vælge et "Fritvalgsbevis", hvor du selv finder en CVR-registreret virksomhed til at levere din personlig pleje eller vaske dit tøj.
Hvad er et fritvalgsbevis?
Et fritvalgsbevis er en købsret til den hjælp du er bevilget til personlig pleje. Fritvalgsbevisets værdi svarer til den omkostning, der er forbundet med den bevilgede hjælp.
Med et fritvalgsbevis kan du vælge en privat leverandør til at udføre de opgaver, du er bevilget hjælp til. Nyborg Kommune afregner direkte med den private leverandør, du vælger.
Hvad skal jeg gøre?
Når du er bevilget hjælp til personlig pleje og ønsker en anden leverandør end den kommunale hjemmepleje, skal du henvende dig til visitationen.
Visitationen vil informere dig om vilkårene ved et fritvalgsbevis og udregner værdien af beviset.
Derefter skal du selv:
- finde et CVR-registreret firma, som kan yde hjælp til personlig pleje
- informere firmaet om hvilke ydelser, du er bevilget hjælp til
- informere firmaet om værdien af fritvalgsbeviset
- sikre dig, at firmaet kan overholde de krav, der knytter sig til at levere hjælp til personlig pleje
- indgå aftale med firmaet om gensidige frister ved ophør med hjælpen
Du og leverandøren skal underskrive fritvalgsbeviset og indsende det til Visitationen.
Hvilke krav er der til den private leverandør?
Den private leverandør skal:
- være CVR-registreret
- levere ydelserne efter samme priser, som den kommunale hjemmehjælp
- levere ydelserne i overensstemmelse med Nyborg Kommunes kvalitetsstandarder
- levere hjælpen i overensstemmelse med den afgørelse, der er truffet om hjælp. Det vil sige, at hvis du er bevilget hjælp til personlig pleje hver aften, skal den private leverandør kunne levere den visiterede hjælp hver aften.
- sikre, at du også får hjælp ved sygdom og/eller ferieperioder i firmaet.
- være i stand til at blive koblet op på Nyborg Kommunes omsorgssystem
- skal dokumentere relevante observationer i omsorgssystemet
Hvornår kan det private firma starte?
Når visitationen har modtaget fritvalgsbeviset med underskrifter, får du en bekræftelse samt en dato for hvornår det ønskede firma kan starte.
Kan jeg købe ekstra ydelser?
Det private firma har mulighed for at tilbyde ekstra ydelser, som ligger ud over den visiterede hjælp. Eventuelle ekstra ydelser afregnes direkte mellem dig og det firma, du har valgt.
Hvad skal jeg gøre, hvis min situation ændrer sig?
Du skal henvende dig til visitationen, hvis dit behov for hjælp til personlig pleje ændrer sig, hvad enten du kan klare mere selv og skal have mindre hjælp, eller fordi du har behov for mere hjælp.
Du eller den private leverandør kan rette henvendelse til Social og Familie, hvis der er behov for hjælpemidler i forbindelse med din pleje.
Kan jeg skifte leverandør?
Ønsker du at skifte leverandør, skal du henvende dig til visitationen med oplysning om hvem du ønsker som ny leverandør.
Tidspunktet for skift af leverandør afhænger af den aftale, du har indgået med leverandøren om gensidige frister for ophør af hjælpen.
Kan fritvalgsbeviset tages fra mig?
Visitationen kan i særlige tilfælde træffe afgørelse om, at du ikke kan modtage hjælp via et fritvalgsbevis.
Det kan visitationen gøre, hvis du ikke er i stand til at varetage den daglige ledelsesret eller det viser sig, at du ikke er i stand til at administrere ordningen.
Når du er visiteret til personlig pleje og/eller støtte til praktiske opgaver efter servicelovens § 83, har du mulighed for selv at udpege en hjælper til at udføre opgaverne.
Hvornår kan du udpege en hjælper?
Når du er visiteret til personlig pleje og/eller støtte til praktiske opgaver efter servicelovens § 83, er du berettiget til selv at udpege en hjælper til at udføre opgaverne.
Hvem kan være hjælper?
Du bestemmer selv, hvem der skal udføre opgaven. Det skal være en privat person. Det kan ikke være et firma. Visitationen skal godkende den udpegede hjælper og sikre,
at hjælperen har de fornødne kvalifikationer til at yde dig den hjælp, du er visiteret til.
Hvordan søger du?
Henvendelse skal ske til Visitationen. Visitationen kontakter dig inden 7 hverdage for at aftale et visitationsbesøg.
Ved besøget skal både du og den person, du ønsker at udpege som hjælper, være tilstede. Visitationen vurderer først, om du er berettiget til hjælp til personlig pleje og praktisk bistand. Derefter tages der stilling til om den person, du har udpeget, kan godkendes som hjælper.
Hvis hjælperen bliver godkendt, bliver vedkommende ansat hos Sundhed og Ældre i Nyborg Kommune. Det indebærer, at hjælperen har det samme ansvar og pligter som andre ansatte i hjemmeplejen.
Afgørelse
Du vil modtage en skriftlig afgørelse på din ansøgning. Visitationen fører tilsyn med, at aftalerne overholdes.
Hjælperens pligter
Hjælperen har pligt til at yde hjælpen med et aktiverende sigte. Det vil sige, at du skal inddrages og selv deltage i at udføre opgaverne, så vidt det er muligt. Hjælperen har pligt til at oplyse om eventuelle ændringer i din funktionsevne.
Hjælperen skal afholde ferie i henhold til Aftale om ferie for personale ansat i kommuner. Afholdelse af ferie skal indberettes til kommunen. Hjælper har pligt til at indberette sygefravær fra 1. fraværsdag.
Hjælperens aflønning og ansættelse
Hjælperen aflønnes efter FOA overenskomst for social- og sundhedspersonale med indplacering som udgangspunkt på løntrin 11. Med udgangspunkt i visitationens bevilling indgår Sundhed og ældre en aftale med hjælperen om omfanget og indholdet af opgaverne.
Det skal af aftalen fremgå:
- Hvilke opgaver, hjælperen ansættes til at løse
- Hvordan opgaverne løses i tilfælde af hjælperens ferie eller andet fravær
- Hvordan hjælper skal forholde sig, når du ikke skal have hjælp, for eksempel ved indlæggelse på sygehus, flytning til plejehjem eller ved død.
Din hjælper kan blive anvist arbejde andet sted i organisationen, hvis du i en periode ikke har behov for hjælpen.
Du skal henvende dig til visitationen (se den grå boks til højre), hvis du ønsker at søge om hjælp og selv vil udpege en hjælper.
Kontakt tilskud til ansættelse af hjælpere giver mulighed for, at borgere med en betydelig og varig nedsat fysisk og/eller psykisk funktionsevne kan ansætte hjælpere, således at dagligdagens opgaver og aktiviteter fortsat kan varetages på lige vilkår med øvrige borgere.
§ 95. Hvis kommunalbestyrelsen ikke kan stille den nødvendige hjælp til rådighed for en person, der har behov for hjælp efter §§ 83 og 84, kan kommunalbestyrelsen i stedet udbetale et tilskud til hjælp, som den pågældende selv antager.
Stk. 2. En person med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der har behov for personlig hjælp og pleje og for støtte til løsning af nødvendige praktiske opgaver i hjemmet i mere end 20 timer ugentligt, kan vælge at få udbetalt et kontant tilskud til hjælp, som den pågældende selv antager.
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen kan dog i særlige tilfælde beslutte, at hjælpen efter stk. 2 fortsat skal gives som naturalhjælp eller udbetales til en nærtstående person, som helt eller delvis passer den pågældende.
Stk. 4. Det er en betingelse for tilskud til ansættelse af hjælpere efter stk. 1-3, at tilskudsmodtageren er i stand til at fungere som arbejdsleder for hjælperne. Det er desuden en betingelse, at tilskudsmodtageren kan fungere som arbejdsgiver for hjælperne, medmindre den pågældende indgår aftale med en nærtstående, en forening eller en privat virksomhed om, at tilskuddet overføres til den nærtstående, foreningen eller den private virksomhed, der herefter er arbejdsgiver for hjælperne. Arbejdsgiverbeføjelserne i forhold til hjælperne vedrørende spørgsmål om ansættelse og afskedigelse af hjælpere varetages i så fald af den nærtstående, foreningen eller den private virksomhed i samråd med den pågældende.
Stk. 5. I de situationer, hvor tilskudsmodtageren er arbejdsgiver, skal kommunalbestyrelsen tilbyde at varetage lønudbetalinger m.v.
Hvordan kontakter jeg min hjemmepleje?
Nedenfor kan du finde kontaktoplysninger for hjemmehjælpsdistrikter.
Distrikt Rosengård (Ørbæk)
Enebærvej 3, 5853 Ørbæk
Tlf. 6333 7264 (kl. 11-12)
E-mail: distros@nyborg.dk
Distriktsleder: Marianne Nordholm Sørensen, e-mail: mns@nyborg.dk, tlf. 6333 7336/2937 3610.
Assisterende distriktsleder: Susanne Clausen, e-mail: sucl@nyborg.dk, mobil: 2466 1217.
Distrikt Egevang (Ullerslev)
Ullerslev-Centret 26, 5540 Ullerslev
Tlf. 6333 7330 (kl. 11-12)
E-mail: distegev@nyborg.dk
Distriktsleder: Christina Hvidkjær Jansen, e-mail: chhj@nyborg.dk, tlf. 6333 7330/2137 0260.
Assisterende distriktsleder: vakant
Distrikt Egepark
Egeparken 96, 5800 Nyborg
Tlf. 6333 7266 (kl. 11-12)
E-mail: distege@nyborg.dk
Distriktsleder: Louise Nordstjerne Madsen, e-mail: lnma@nyborg.dk, tlf. 6333 7266/2369 6351.
Assisterende distriktsleder: Dorthe Vedel Crone, e-mail: doch@nyborg.dk, mobil: 2329 4478.
Distrikt Svanedam Øst (Nyborg)
Bredahlsgade 24A, stuen, 5800 Nyborg
Tlf. 6333 7407
E-mail: distsvoe@nyborg.dk
Distriktsleder: Helene Birgitte Andersen, e-mail: heba@nyborg.dk, tlf. 6333 7407/2365 5864.
Assisterende distriktsleder: Mette Vestergaard Svensson, e-mail: mevs@nyborg.dk, tlf. 6333 7407/6124 2711.
Distrikt Svanedam Vest + nat (Nyborg)
Bredahlsgade 24A, 1. sal, 5800 Nyborg
Tlf. 6333 7408
E-mail: distsvv@nyborg.dk
Distriktsleder: Wendy Berg Hansen, e-mail: wbh@nyborg.dk, tlf. 6333 7414/4013 0348.
Assisterende distriktsleder: Martin Eithz Dam, e-mail: mada@nyborg.dk, tlf. 5115 2675.
I nedenstående gadefortegnelse kan du se, hvilket distrikt du hører til:
Ofte stillede spørgsmål
Hjemmehjælp er gratis.
Der er dog egenbetaling på tøjvask og madservice.
Tøjvask
- 1-8 kg. - 72 kr. pr. vask
- 8-12 kg. - 107 kr. pr. vask
Madservice
- Hovedret: 55 kr.
- Hovedret og biret: 68 kr.
- Biret: 23 kr.
- Smørrebrød: 25 kr.
Personlig pleje
- Morgen- og aftentoilette
- Brusebad, hudpleje, hårvask, barbering
- Af- og påklædning
- Toiletbesøg
Praktisk hjælp - Rengøring
Støtte og hjælp til rengøring gives hver 14. dag. Afhængig af, hvor meget du selv kan klare, kan du som udgangspunkt få:
- En basisydelse på 45 minutter pr gang, eller
- En udvides ydelse på 60 min. pr gang
Du kan blive visiteret til nedenstående indsatser:
- Støvsugning og/eller gulvvask
- Aftørring omkring spiseplads, ved affaldsstativ, og skabslåger i køkkenet
- Rengøring af håndvask, toilet og bruserum
- Skift af sengetøj
Psykisk pleje og omsorg
- Støtte til at skabe struktur i dagligdagen
- Støtte til at overholde aftaler
Madservice
Du kan blive visiteret til levering af måltider i dit eget hjem to gange om ugen. Du kan bl.a. vælge mellem:
- Normal kost
- Diæter
- Individuel kost
- Madpakker
Du betaler selv for den mad, du får leveret.
Ernæring
- Tilberedning og anretning af morgenmad
- Anretning af øvrige måltider
- Opvarmning af øvrige måltider
- Indtagelse af mad og drikke
- Særlig hjælp til ernæringstruede og småtspisende
Indkøb
- At bestille varer til udbringning
- At stille varer på plads
Tøjvask
Hjælp til tøjvask ydes af et privat firma. Dit vasketøj bliver hentet hver 14. dag og leveres rent og sammenlagt ugen efter. Der er en engangsbetaling pr. vask.
Du har mulighed for at få fleksibel hjemmehjælp. Det betyder, at du kan bytte en visiteret ydelse til en anden hjælp. Din hjælper kan vejlede dig om, hvilken hjælp du kan bytte til. Leverandøren har pligt til at afvise den ønskede bytteydelse, hvis leverandøren finder den uforsvarlig.
Vi tilstræber, at du får en fast hjemmehjælper. Du vil også få hjælp fra andre hjemmehjælpere i distriktet, og der kan komme afløsere ved ferier og andet fravær. Nyborg Kommune har elever under uddannelse. Da de skal have praktisk erfaring, vil der også være mulighed for, at de kommer som hjælper hos dig.
Hvis du ønsker hjemmehjælp, når du er på ferie i en anden kommune, skal du i god tid give besked om ferieadresse og varighed til visitationen, som sørger for at orientere hjemmehjælpen i den anden kommune om dit behov for hjælp.
Visitationen behandler din ansøgning om:
- hjælp til personlig pleje og praktiske opgaver i hjemmet.
- madservice.
- ældreboliger.
- plejeboliger.
- orlov/ plejevederlag i forbindelse med pasning af døende.
- orlov i forbindelse med pasning af nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom.
Du kan få flere oplysninger via nedenstående link.
Hvordan bliver min ansøgning behandlet?
Ud fra en samtale med dig og evt. dine pårørende om din situation og ønsker om hjælp, vil en visitator vurdere, hvilken hjælp du kan få. Du vil som udgangspunkt altid få tilbudt hjælpen som et rehabiliteringsforløb.
Hvad indgår i visitators vurdering?
Ved vurdering af dit behov for hjælp vil følgende indgå:
- Dine ønsker for fremtiden.
- Dine personlige ressourcer, behov og udviklingsmuligheder.
- Følgerne af dine svækkelser og eventuelle sygdomme.
- Din boligs indretning.
- Ressourcer i dit netværk og i din husstand.
- Muligheder for træning.
- Dit behov for hjælpemidler.
- Dine muligheder for at anvende velfærdsteknologi.
Når du kontakter Visitationen, kan akut behov for hjælp til personlig pleje blive iværksat med det samme.
På baggrund af en samlet vurdering af dine ønsker om og dit aktuelle behov for hjælp, træffer Visitationen en afgørelse. Afgørelsen tager afsæt i de rammer, der gives af Lov om Social Service og Nyborg Kommunes serviceniveau, der er beskrevet i kvalitetsstandarderne.
Du får et afgørelsesbrev med angivelse af, hvad der er bevilliget. Hvis du får afslag på din ansøgning om hjælp, begrundes afslaget, og der vedlægges en klagevejledning.
Kontakt os
Har du spørgsmål til hjemmeplejen?
Åbnings- og telefontider